Accessibility Tools

Skip to main content

Bahagian Khidmat Pengurusan terbahagi kepada 3 Unit iaitu Pentadbiran dan Kewangan, Majlis dan Keraian serta Teknologi Maklumat

KHIDMAT PENGURUSAN

•    Pentadbiran dan Pengurusan Pejabat Tanah dan Jajahan Pasir Mas
•    Bertanggungjawab dalam urusan Pentadbiran dan Pengurusan belanja mengurus
•    Memantau dan mengurus proses Perbelanjaan mengurus dan penyelenggaraan
•    Mengurus perkhidmatan kakitangan
•    Menyediakan belanjawan tahunan
•    Pengurusan stor, aset dan inventori Pejabat Tanah dan Pasir Mas
•    Urusan Pentadbiran dan Keselamatan
•    Urusetia Mesyuarat Peringkat Jajahan Jabatan
•    Mengurus Pembayaran Modul Kakitangan
•    Mengurus latihan dan peningkatan kerja kakitangan Pejabat Tanah dan Jajahan Pasir Mas


MAJLIS KERAMAIAN

•    Mengurus aturcara Perayaan rasmi Peringkat Negeri, Kebangsaan dan Jajahan
•    Menyediakan majlis-majlis rasmi melibatkan istana dan Pejabat Menteri Besar Kelantan
•    Menyelaras perlantikan jawatankuasa-jawatankuasa yang bersesuaian
•    Menyelaras aturcara majlis yang akan dijalankan
•    Menyelaras tugas-tugas jawatankuasa, penyambut tetamu, jemputan dan senarai semak aturcara dan program rasmi Jabatan, Jajahan,
     Negeri dan Kebangsaan


TEKNOLOGI MAKLUMAT

  • Menguruskan laman web jabatan dengan memastikan maklumat yang dipaparkan adalah tepat dan terkini.
  • Menyediakan pelbagai laporan/slaid persembahan dan bahan-bahan taklimat jabatan yang memerlukan kepakaran teknikal.
  • Memberikan khidmat sokongan teknikal ICT kepada Pegawai dan Kakitangan kearah merealisasikan kerajaan elektronik.
  • Menguruskan penyelenggaraan dan baikpulih peralatan ICT dan rangkaian internet agar sentiasa berfungsi dengan baik.
  • Memantau dan melaporkan sebarang masalah capaian dan penggunaan sistem-sistem kerajaan.
KELGOV PPST

Dasar Privasi